Frakt & retur information

Finns varorna i lager så levereras/skickas ordern till dig inom 1-3 arbetsdagar i normala fall.
I de fall att en produkt beställs som inte finns i lager så kommer ni att bli kontaktade.
Eventuellt restnoterade varor levereras till dig så fort de kommit in i lager till oss och inga fraktavgifter tillkommer för detta, alternativt att ni som kund har möjlighet att byta till motsvarande eller liknande produkt.

Du har alltid 14 dagars ångerrätt vid köp genom webbshoppen.
Ångerrätt gäller endast om varan är i väsentligen oförändrat skick och i obruten förpackning.
Om någon typ av montering eller modifiering görs på produkten på kundens begäran så gäller ej bytesrätten.

Under sommaren så kan det vid olika tillfällen vara så att leverans av er order tar 1-2 veckor på grund av kurser och resor som också är en stor del av Tellis Flugfiske. Detta får ni som kund reda på genom diverse meddelanden på hemsidan.

Hur går jag tillväga vid retur?

Vill du returnera ett köp så tar du kontakt med oss via kontaktformuläret på hemsidan (Kontakta oss). Uppge ditt ordernummer och orsak till returen. Ni kan även skicka ett mail direkt till info@tellis-flugfiske.se eller ringa på 0704-886401

Returer skall skickas tillbaka till Tellis Flugfiske, alternativt lämnas personligen i Göteborg.
Vid ångrat köp och retur av er order är det du som konsument som står för returfrakten.
Ni kan använda er av Postnord eller andra ombud.

Varan ska förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör. Transportskador på grund av bristfällig emballagering debiteras dig som kund.

Returer får ej ske som postförskott eller efterkrav.
Spara ditt inlämningskvitto – tänk på att du ansvarar för returförsändelsen.