Är det något du undrar över gällande våra villkor når du oss enklast på info@tellis-flugfiske.se

1. Köp

Avtalet för ditt köp gäller först när tellis-flugfiske.se bekräftat er beställning genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits av tellis-flugfiske.se. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. För att handla hos oss måste du vara 18 år och tellis-flugfiske.se måste kunna fastställa kundens bostadsadress. Är du under 18 år måste beställning och betalning göras av målsman.

2. Priser

Priserna på samtliga produkter i shoppen ingår moms med 25 % för beställningar inom EU. Vi reserverar oss för felskrivningar och uppenbart felaktigt satta priser. Vid beställning via webbshoppen gäller de priser som anges på webbshoppen. Priserna inkluderar inte betalnings- och fraktavgifter, som anges separat.

3. Fraktkostnad

En fraktkostnad om 40 kr tillkommer inom Sverige vid köp under 300 kr om ingenting annat anges.

4. Betalningsalternativ/betalningsvillkor

4.1 Faktura via Tellis Flugfiske
Avgiften för att betala mot faktura som skickas direkt via Tellis Flugfiske (email) är 0 kronor.
Detta alternativ gäller även internationellt. Vid betalning från utlandet står köparen för eventuella bankkostnader.

4.2 Faktura via Klarna
Väljer ni Klarna tillkommer en avgift på 50kr vid köp under 500kr. Vid köp över 500kr är det 0kr i avgift!
Vi använder Klarna för faktura och du hittar deras villkor här: http://www.klarna.com/sv/privat.
Betalningsvillkor: Vid fakturabetalning gäller 14 dagar från det att varan skickats. Det är Klarnas betalningsvillkor som gäller och du hittar dem här: Klarna faktura

4.3 Kortbetalning
Vi använder DIBS och Klarna för säkra kortbetalningar. Läs mer om DIBS här: http://www.dibs.se/
Läs mer om Klarna här: http://www.klarna.com/sv/privat

4.4 Direktbetalning via internetbank.
Betalning via banken sker genom Klarna. Läs mer om Klarna här: http://www.klarna.com/sv/privat

4.5 Direktbetalning via Swish
Använd er app vid betalning med Swish.

5. Leveranser
Beställningar som görs före klockan 15.00 på helgfri vardag behandlas samma dag och levereras normalt inom 1-3 dagar inom Sverige. Aktuella lagerstatus på hemsidan skall stämma överens med det faktiska lagret om inget inträffat. Skulle en vara till förmodan vara slut så tar vi kontakt med er. Er order skickas med Postnord, antingen som vanlig post eller som paket/rekommenderat.

5.1 Leveransförseningar

Leveransförseningar som uppstår utanför tellis-flugfiske.se är inget som tellis-flugfiske.se kan eller tar ansvar för. Om en leverans/order lämnar tellis-flugfiske.se senare än 2-3 dagar efter betalning är mottagen så meddelas kunden om detta. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.

5.2 Ej uthämtade / utlösta paket

Vi debiterar en avgift om 300:- för att täcka våra omkostnader för ej uthämtade / utlösta paket.

6. Garantier/Reklamationer

Vi följer konsumentköplagen i de fall där inte annat anges. Vid en reklamation kontaktar ni tellis-flugfiske.se via email eller telefon och noggrant beskriver hur det uppstått. Vid dem flesta tillfällen räcker det med detaljerade bilder, text samt beskrivning för att kunna ta hand om ärendet. Vid vissa tillfällen kan produkten behövas bli skickad eller levererad till tellis-flugfiske.se för inspektion. Beroende på vilken typ av vara och skada det gäller så går det att lösa på olika sätt. Hanteringstiden för reklamationer ligger normalt på max en vecka och vi försöker självklart lösa det så fort som möjligt. Vid tillfällen då webbshoppen är “stängd” kan en reklamation ta lite längre tid.

Om en vara från oss skadas i transport, oavsett om skadan är väl synlig eller dold, skall detta anmälas omgående till speditören (Postnord) och till info@tellis-flugfiske.se Senast inom 7 dagar.

7. Ångerrätt

Som kund hos har du rätt att ångra ett köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan. Ångerrätt gäller endast om varan är i väsentligen oförändrat skick och i obruten förpackning. Om någon typ av montering eller modifiering görs på produkten på kundens begäran så gäller ej bytesrätten. Läs mer om hur du går tillväga vid retur i sektionen Frakt & Retur.